cases / BumaStemra

Een website waar muziek in zit

Buma_06.jpg
Services
  • Development
  • Design
  • Advertising
  • Always-on

Als auteursrechtenorganisatie is BumaStemra een unieke klant. BumaStemra behartigt de rechten van componisten, tekstdichters en muziekuitgevers op het gebied van muziekauteursrecht. Dit maakt hun communicatie ook direct een interessante uitdaging. Aan de ene kant is er de doelstelling om leden, muziekmakers, te werven. En aan de andere kant is er de zakelijke muziekgebruiker, die hoort te betalen voor het afspelen van muziek. Toen de organisatie besloot dat ze toe waren aan een nieuwe website, mochten wij deze bouwen.

Buma_01.png
Buma_04.png

Regie over eigen website

Op basis van de bestaande huisstijl heeft ons designteam verschillende blokken ontwikkeld. Denk hierbij aan een video header, testimonials en CTA blokken waarbij er een verschil is voor beide doelgroepen. Ook is er rekening gehouden met de verschillende kleuren van de huisstijl om een speels effect te ontwikkelen. Deze zijn door het developmentteam uitgewerkt en zijn in een gebruikersvriendelijk CMS in te vullen. Door met deze blokken alle websitepagina’s op te bouwen, kan BumaStemra gemakkelijk zelf dingen wijzigen, verwijderen of juist toevoegen. Daarnaast voert ons team snel optimalisaties uit wanneer deze nodig zijn voor de klant. Zo ontwikkelen we recent een interactieve wereldkaart waarbij BumaStemra zelf locaties kan toevoegen.

Over de gehele website hebben we user tests gedaan met de verschillende doelgroepen. Zo konden we valideren dat zij ook goed vinden wat ze zoeken. We hebben een uitgebreide FAQ gebouwd die per vraag kan worden toegevoegd aan de verschillende pagina’s. Ook de klantenservice is hiermee geholpen. Naast dat zij minder vaak vragen ontvangen, kunnen ze bij veel vragen ook verwijzen naar de FAQ met een unieke link die gedeeld kan worden.

Buma_01 (1).jpg
Buma_02.png

Een omgeving voor leden

Ledenwerving is een belangrijk onderdeel van BumaStemra. Bij de ontwikkeling van de website is daarom goed nagedacht over de juiste structuur om (potentiële) leden op van informatie te voorzien. Door middel van de diverse blokken die ontwikkeld zijn, is een pagina met veel content een stuk overzichtelijker geworden. Het uitgangspunt is een CTA om lid te worden, deze wordt op elke plek hetzelfde vormgegeven zodat het herkenbaar is.

Gemakkelijk een licentie aanvragen

Kroegeigenaren, koffiezaakjes en restaurants, overal wordt muziek gedraaid. Maar er wordt lang niet altijd voor betaald. Om het voor zakelijke muziekgebruikers gemakkelijker te maken om de juiste muzieklicentie aan te vragen, ontwikkelde we in nauwe samenwerking met BumaStemra de licentiewijzer. Aan de hand van simpele vragen komt de websitegebruiker bij de juiste licentie voor zijn of haar muziekgebruik. Hierdoor heeft BumaStemra minder handwerk aan alle aanvragen en is de muziekgebruiker snel geholpen. BumaStemra kan de lictentiewijzer zelf gemakkelijk aanpassen, bijvoorbeeld wanneer er wijzigingen in de licenties zijn.

Buma_08.png
Buma_05.png

Contentmarketing en advertising

Naast development en design ondersteunen we BumaStemra ook op het gebied van contentmarketing en advertising. Het contentteam kijkt maandelijks mee naar de contentkalender en adviseert over hoe deze uit te werken. Wanneer er een grote doelgroep bereikt moet worden, springen onze advertising specialisten in. Zij bepalen de strategie en geven aan welke advertenties er nodig zijn, die vervolgens uitgezet worden in Meta en Google Ads. Zo behalen we met het beschikbare budget, het beste resultaat.

Een allround aanpak

De nauwe en warme samenwerking met BumaStemra zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen. En dat we op zoveel verschillende marketingfacetten onze waarde toe mogen voegen, levert mooie resultaten op.

Bekijk de website
Buma_01 (3).png
Buma_10.png
Buma_09.png

Wil je hier meer over weten? Ik vertel je er graag alles over!

Jiska Swarte

Managing Director
Stuur mij een e-mail
HR_Jiska.jpg