cases / Dok Nederland

Zo behaalden we onze leadgeneratiedoelstelling met de helft van het advertentiebudget

image case DOKNL.jpg

Dok Nederland ontwikkelde 25 nieuwe bedrijfsunits in Zoetermeer. Aan ons de vraag: “Kunnen jullie er minstens zeven verkopen via een online campagne?”

Dit vraagstuk pakten we strategisch aan, met een heldere positionering, slimme doelgroepsegmentatie en één duidelijk doel: conversie. Elk kanaal moest daaraan bijdragen. Vanuit die gedachte ontwikkelden we een multichannel-campagne die werkte. Niet alleen creatief, maar vooral resultaatgericht.

De campagne richtte zich op twee specifieke groepen: ondernemers in bijvoorbeeld de bouw- of e-commercebranche die zelf een bedrijfsruimte zochten, én investeerders die op zoek zijn naar vastgoed met potentie.

2.0 Case DOKNL.jpg

Zo hebben we het aangepakt

1. Creatie met focus: conversiegerichte advertenties, scherpe copy, bewegend beeld gemaakt met behulp van AI en converterende landingspagina’s. Al deze assets werden continu geoptimaliseerd op basis van data.

2. Slim adverteren: via Meta, LinkedIn en Google bereikten we precies de juiste doelgroepen. We testten met doelgroepsegmenten, statische- én video-advertenties om de best presterende mix te vinden.

3. Met e-mail activeren: geïnteresseerden kwamen automatisch in een e-mailflow via ActiveCampaign, afgestemd op hun gedrag. Van eerste klik tot concrete aanvraag.

4.0 Case DOKNL.jpg

Het resultaat:

  • Meer dan 200 conversies
  • Een conversieratio van boven de 7%
  • Doelstellingen en KPI’s behaald in een kortere periode dan gebrieft
  • Minder dan 50% van media-budget uitgegeven
3.0 Case DOKNL.jpg

En nu?

We zijn inmiddels gestart met de verkoop van het volgende project van Dok Nederland. Daar passen meteen nieuwe inzichten en een aangescherpte strategie toe. We weten bijvoorbeeld uit deze campagne welke CTA’s het best performen onder de verschillende doelgroepen. Dit inzicht is letterlijk goud waard bij de volgende campagne.