- Identity design
- Copywriting
- Concepting
- Social content
- SEO
Met inspirerende en praktische blogs direct mensen naar je website halen dankzij de handige kunsten van SEO. Het jongere broertje van KPN, Simyo, wilde niet alleen nieuwe blogs die een stapje verder gingen in inspiratie. Naast SEO-waardige copy moesten de blogs ook een unieke en originele visual krijgen die precies het Simyo-gevoel uitstralen.
Het begint bij een blog
Simyo weet als telecomprovider alle fijne kneepjes van telefonie, maar ook van telefoontechniek. Bijvoorbeeld hoe je eSIM installeert, welke navigatie-apps je het beste kunt gebruiken of hoe je een pro wordt op het gebied van iPhones back-uppen. Deze onderwerpen vragen om de juiste SEO-copy, om de vindbaarheid op Google te vergroten. Met een keywordlijst en SEO-analyse op zak is het aan ons om sterke SEO-blogs af te leveren, geschreven met een luchtig Simyo-sausje.
Het oog wil ook wat
Elk blogonderwerp begint met een schets van een idee of een praktische inhaker. Maar dit geldt natuurlijk ook voor de visual die bij het blog wordt gepubliceerd. Onze grafisch designer maakt per blog een illustratieve schets in de huisstijl van Simyo. Belangrijk detail: in elke visual moet een knipoog zitten. Na de schets wordt de visual ingekleurd en bewerkt en is deze klaar om te publiceren.
Inspiratie en informatie in een SEO-jasje
Wat begon bij een leuk blogproject is inmiddels een langdurige samenwerking geworden. Ons team voorziet maandelijks de Simyo website van een flinke rits aan SEO-blogs en visuals met elk hun eigen kracht: van inspiratie tot informatie. En niet geheel onbelangrijk: de blogs van Simyo zijn nu ook zichtbaar en vindbaar via Google.