Blog / Nieuws

Key ontwikkelt launch van Weerproof: eigenwijs met een rauw randje

Weerproof_1800x800-banner.png

Key ontwikkelt launch van Weerproof : eigenwijs met een rauw randje

Vanaf vandaag is ‘onze stad’ Amsterdam het onderwerp van een aantal onvoorstelbare digitale uitingen van Amsterdam Weerproof. De organisatie, eerder bekend als Amsterdam Rainproof, wil de stad aanzetten tot actie, om zo beter voorbereid te zijn op de gevolgen van klimaatverandering. Daarbij gaat het niet alleen meer om regen, maar ook om andere thema’s. Weerproof belegde het opzetten van het message house, het bouwen van de nieuwe website en het creëren van de campagne bij digital marketing bureau Key Agency.

Een rebranding met lef

Amsterdam Rainproof heeft een opmerkelijke transformatie ondergaantot Weerproof. Oorspronkelijk gericht op regen, heeft de organisatie haar missie uitgebreid met drie andere belangrijke thema's: hitte, droogte, en overstromingsrisico. Omdat de originele naam Rainproof daar niet bij past, werd er voor Weerproof gekozen. “Het zijn interessante maanden geweest”, vertelt Daniel Goedbloed van Amsterdam Weerproof. “We zijn ontzettend trots op het nieuwe merk en op de campagne die we digitaal voeren. Met deze stap kunnen we nog meer Amsterdammers oproepen tot actie.”

Een nieuwe digitale ervaring

Key Agency heeft een essentiële rol gespeeld bij het vormgeven van de boodschappen van Weerproof. Dat begon bij het opzetten van een doordacht message house, een document dat de kern van alle communicatie samenvat. De nieuwe website, ontwikkeld in lijn met de opvallende en gedurfde huisstijl, biedt gebruikers een heldere route door de ingewikkelde materie waar Weerproof zich mee bezighoudt. Zo wordt het voor professionals en bewoners makkelijker om bij te dragen aan een klimaatbestendig Amsterdam. Vijf video-animaties, ook geproduceerd door Key Agency, brengen de thema's van Weerproof tot leven en bieden Amsterdammers concrete stappen om actie te ondernemen.

AI-campagnebeelden met een bijzonder verhaal

De lancering van het nieuwe merk wordt onder de aandacht van de doelgroep gebracht door middel van een spraakmakende campagne. Opvallend hieraan is dat de beelden zijn gecreëerd met behulp van AI, een innovatieve benadering die de boodschap van Weerproof extra kracht bijzet. Een uitgedroogde gracht, een oververhit kantoor op de Zuidas of Ajax kijken in een overstroomde woonkamer; het schieten van die beelden zou een grote productie zijn. Slim gebruik van AI maakt het mogelijk om deze ongemakkelijke persoonlijke situaties toch realistisch weer te geven. De keuze van dit concept licht Wilfred den Hertog, strategy director bij Key Agency, toe: “We wilden de urgentie van extreem weer voelbaar maken voor de doelgroep. Deze beelden van wonderlijke, persoonlijke situaties, doen dat perfect.”

Amsterdam in actie

Weerproof trapte de officiële lancering op 8 februari af met een exclusief event, waar partners samenkwamen om het nieuwe merk live te zien gaan. Maar de oproep om in actie te komen stopt daar natuurlijk niet. Komende tijd blijven Key Agency en Amsterdam Weerproof samen werken aan het verspreiden van de belangrijke boodschap van het merk.

Bekijk de website