- Identity design
- Copywriting
- Brand strategy
- Social content
- Influencer marketing
Vraag een 45-plusser naar Sorbo en je hoort spontaan de reclame tune ‘Sorbo is uw hulp in huis’. Maar onder de jongere generatie zijn de Sorbo schoonmaakproducten minder bekend. Ook zien we steeds vaker dat de kennis om goed schoon te maken ontbreekt, vaak doen we maar wat. Zo is schoonmaken minder effectief en een tijdrovende klus. Sorbo wil hier graag verandering in brengen en het marktaandeel laten groeien.
Content met een duidelijk doel voor ogen
Sorbo wil bij de doelgroep bekend staan als dé expert in schoonmaken, in de breedste zin van het woord. Die ambitie hebben we vertaald naar drie contentpijlers die we in socialmediacontent tot leven brachten. In de ‘Expert pijler’ geeft Sorbo schoonmaaktips en -feitjes. In de pijler ‘Product’ lichten we specifieke producten en hun unieke eigenschappen toe. In de laatste pijler draait het om ‘Schoonmaakgeluk’. Onderzoek toont namelijk aan dat een schoon en fris huis mensen blij maakt. Lifehacks en winacties komen hier voorbij en ook de “Pleelist” op Spotify, gevuld met de beste schoonmaakhits, is populair onder de generatie starters.
Van volgers naar fans
Social wordt ingezet om de bekendheid van Sorbo en het assortiment te verhogen. Dit doen we onder andere door middel van engagement. We helpen de doelgroep met slimme tips en zijn naast behulpzaam ook enthousiast met hier en daar een vleugje humor. Het resultaat van een schoon huis maakt je blij, maar laten we het klusje zelf ook zo prettig mogelijk maken. Dat begint bij de juiste tool! Sorbo kiest hier voor een always-on aanpak met een structurele basis aan content en social care en campagnes met influencers.
Een future-proof contentstrategie
Inmiddels staat de contentstrategie van Sorbo als een huis. Reden genoeg om hier op door te pakken. Stay tuned, want er volgt hoogstwaarschijnlijk binnenkort nog meer. We kijken niet alleen terug op een succesvolle, maar ook op een hele leuke samenwerking. En ons favoriete product? Dat is natuurlijk de Sorbo Wonderspons. Witter waren onze sneakers nog nooit!