cases / Gardena

Contentcreatie voor meer engagement

Gardena_01.png
Services
  • Community management
  • Strategy
  • Concepting
  • Influencer marketing
  • Advertising

Met onze passie voor tuinen en groen was het voor ons extra bijzonder om vanaf 2022 een partnership aan te gaan met Gardena, dé toonaangevende Europese leverancier van hoogwaardig tuingereedschap, wereldwijd actief in meer dan 100 landen. Omdat de bekendheid van het merk Gardena al prima op orde was, was het voornaamste doel om met de inzet van unieke content de betrokkenheid van de doelgroepen te verhogen. Hierbij konden we gebruikmaken van de uitgebreide expertise op het gebied van tuingereedschap, bijvoorbeeld door tuinliefhebbers van handige tips te voorzien maar ook door direct met ze in gesprek te gaan via social media.

Gardena_02.jpg
Gardena_03.jpg

Groene strategie

We begonnen met het smeden van een sterke sociale strategie. Hiervoor maakten we een deep dive in de verschillende doelgroepsegmenten en verfijnden we de reeds aanwezige merkpersona’s. Op basis van deze persona’s vormden we de strategie, communicatiestijl en boodschap.

Tuinieren op social

We lanceerden diverse contentformats, waarin we de balans vonden tussen het uitdragen van onze expertise en het stimuleren van interactie. Ook een spelelement werd toegevoegd om de betrokkenheid op de kanalen te vergroten. De zomerse activatiecampagne "De Leukste Speeltuin" betrok zowel ouders als kinderen, en om een groter publiek te bereiken hebben we voor deze campagne influencer marketing ingezet. Ons advies over advertising droeg bij aan een effectief doelgroepbereik.

Gardena_04.png
Gardena_05.jpg

Optimalisaties voor meer succes

Constant optimaliseren was de sleutel. Luisteren naar de doelgroep stond centraal. We ontwikkelden lokale content voor Nederland en België en voegden vorig jaar een nieuw format toe genaamd ‘Tools & Tricks’. Dit format is volledig in videovorm en hierin delen we tips die inspelen op de actualiteit.

Een tweetalige uitdaging

Naast strategie, concept, copy, en creatie, stonden we Gardena bij in webcare en community management, zowel in het Frans als Nederlands. Als je tips deelt en de interactie opzoekt, dan is social care extra belangrijk. Hiermee hebben we kunnen bijdragen aan een grotere producttevredenheid.

Bekijk meer werk
Gardena_07.png
Gardena_08.jpg